divendres, 16 de febrer del 2018

DIVENDRES 16 DE FEBRER DE 2018.

Hola Mariners!!

Aquesta setmana ha estat més curteta, però ens ha donat temps a fer les següents activitats:


1.- TREBALLS AGENDA 21: Hem acabat els cartells en treball cooperatiu i hem preparat les exposicions orals. El dilluns començarem a fer-les!! També aprofitarem per practicar el fet d´agafar apunts!!

Cada grup ha preparat unes preguntes i les haurà de comentar a les exposicions orals.
















2.- SEGUIM MILLORANT L´ORTOGRAFIA I APRENENT A RECONÈIXER TIPUS DE PARAULES: A classe estem fent unes pràctiques de consciència fonològica, que significa ser conscients dels diferents sons de les lletres per escriure-les bé després.   Per exemple, no és el mateix la paraula "joc" que la paraula "lloc", o "juny" i "lluny",... Cada paraula sona de manera diferent, i si aprenem a identificar els sons, també escriurem millor i per tant millorarem la nostra ortografia!!


També seguim practicant el reconeixement de substantius, adjectius, verbs, pronoms, adverbis i determinants.


3.- TREBALL SOBRE FRACCIONS: Hem acabat els darrers continguts sobre fraccions de la meta 3!!  Hem après les fraccions decimals i els percentatges. La setmana que vé seguirem practicant!!

També avui divendres hem fet la prova de la primera part de fraccions.  EL DIVENDRES DE LA SETMANA QUE VÉ FAREM LA PROVA DE MULTIPLICACIÓ I DIVISIÓ DE FRACCIONS I FRACCIÓ D´UN NOMBRE. 


4.- MINDFULNESS: Ahir dijous van tornar a començar a fer les sessions formals de la pràctica del mindfulness. En concret hem practicat l´atenció als sons.  Ha estat molt interessant intentar descriure i explicar com són els sons que hem escoltat!!

MARINERS, RECORDEU-VOS DE FER ALGUNA PRÀCTICA D´ATENCIÓ ALS SONS EN DIFERENTS MOMENTS DEL VOSTRE DIA A DIA!!  Així el proper dia que farem sessió formal ho comentarem.

El mindfulness ens ajuda a moltes coses, per exemple, relaxar-nos i tranquilitzar-nos, centrar l´atenció en una sola cosa, afavorir la concentració,...  En definitiva, practicar l´atenció plena en el moment present.   Mariners, podeu explicar a les vostres famílies què significa posar-se en "cos atent", com utilitzem el conc o campana,...






5.- CONFERÈNCIA D´EN DAVID SOBRE "ENFERMEDADES DEL CUERPO HUMANO". En David ens ha explicat informació interessant sobre 5 malalties del cos humà: càncer, parkinson, grip, asma i alzheimer.    Ho ha fet molt bé i ha estat molt interessant!!




RECORDEU-VOS DE FER UNA DE LES 7 ACTIVITATS PEL DIVENDRES QUE VÉ!!  Una de les possibilitats és fer un esquema ben presentat aprofitant els apunts que hem agafat a classe.


PER TORNAR A VEURE LA PRESENTACIÓ D´EN DAVID, PIQUEU AQUÍ.

Aquesta setmana  no hem tengut RACONS perquè els companys de 6é tenien sortida. El proper dijous tampoc podrem fer racons perquè tendrem una sessió especial sobre gestió de les nostres emocions!!  Ens anirà molt bé i serà divertida, ja veureu!!


Res més pel moment.  RECORDEU:

-Divendres 23 febrer: prova de fraccions (multiplicació i divisió de fraccions i fracció d´un número).
El mateix dia teniu l´entrega de l´activitat sobre la conferència d´en David.


Per favor, publiqueu un comentari explicant la vostra opinió sobre un o més dels següents temes:

1.- Què us ha semblat aquesta setmana ?
2.- Esteu practicant mindfulness ?   En quines situacions de la vostra vida diària ho esteu aplicant ?
Com us fa sentir ?
3.- Què us ha cridat l´atenció de la conferència d´en David ?

Gràcies i bon cap de setmana, Mariners i famílies!!


15 comentaris:

  1. Bona tarda Mariners! Sóc na Daniela Roig.
    1. A jo aquesta setmana m'ha agradat molt sobretot:
    El treball d'Agenda 21, preparar les exposicions orals i fer la pràctica de mindfullness.
    2. Jo sí que estic practicant mindfullness a casa. L'estic practicant quan m'enfad amb la meva germana i abans d'anar a dormir.
    Adéu i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    1.- A jo el que mes m'ha agradat d'aquesta setmana ha set els treballs d'Agenda 21 i les exposicions orals (esperc que ens surtin be).
    2.- Jo aplico el mindfulness quan m'enfado amb el meu pare o amb el meu germa i de vegades quan no em puc anar a dormir.
    3.- A jo el que mes m'ha cridat l'atenció de la conferencia d'en David es que algunes de les enfermetats que no tenen cura es poden reduir fent ejercicis de rehabilitació, amb farmacs,...
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  3. Bona tarda mariners!!!
    1.-El que més m'agradat a la setmana ha set el treball d'agenda 21 i fer E.F. perquè hem fet voleibol.
    2.- Jo faig mindfulness quan no em puc dormir o quan estic molt nerviós perquè jo quasi sempre em pos-ho nerviós i ho necessit.
    3.-A mi m'ha agradat molt la conferència den David perquè tenía molta informació i ben muntada també em pensava una conferència pitjor perquè pensava que anava a ser un caos amb fotos rares de enfermetats però no ha set així.
    Toni

    ResponElimina
  4. Hola soc en Roberto i ajo me a agradad aquesta setmana peque en fet molt mindfulness i ajo en traquiliza molt. I tambe mea agrada molt la comferencia de en Davit perque era molt interesan. adeu mariners bon cap de setmana.



    ROBERTO

    ResponElimina
  5. Bon día mariners!!!Soc en Jan. Ami lo que mes me a impactat de la conferencia d'en David es que hi ha enfermetats que no hi ha cura pero en reabilitacio,fent ejercici ...etc se va reduint.
    Bon cap de semana mariners!!!!!>3 >3

    ResponElimina
  6. Bona dia mariners i capitana riallera, soc na Irene, el que mes m'ha agradat de aquesta setmana ha set acabar els cartells de agenda 21, fer la primera sessio de mindfulness,...
    Jo ja he començat a fer mindfulness a casa, pero en altres llocs tambe en puc fer, a la meva vida l'aplico quan estic enfadada o quan m'he enfadat amb els meus pares, quan tendre que anar a concursar a un campeonat de dança,...
    Com casi tots han dit, el que mes m'ha sorpres de la conferéncia d'en David, es que algunes enfermetats, com el Parkinson o Alzheimer no tenen cura.
    Adeu i fins dilluns.
    Que passeu un bon cap de setmana.
    IRENE.

    ResponElimina
  7. Hola mariners sóc Jordi aquesta setmana se m'ha passat molt ràpid i ha estat molt xula, jo estic practicant mindfulness abans de dormir i em sento molt bé i relaxat. De la conferència de David m'ha cridat l'atenció que hi ha molts tipus de malalties. Bon cap de setmana mariners Jordi.

    ResponElimina
  8. bon dia. soc Rodrigo a jo me pareills que la setmana se me a pasat volan.
    Entre dilluns que ha estat festa i els examens a jo ja se m'ha passat molt molt rapid. fins dilluns mariners.

    ResponElimina
  9. Bon dia soc Yoel a mi la setmana me ha anat be m'agradaria fer racons.
    Jo estic pratican mindfulness, avui(disabte) mentres anaba en el cotxe a un partit me sentit menys nervios.Sobre s'a rencia den David es a esforçat i tambe a estat molt be a estat molt be perque no coneixia tant sobre ses enfermetats. Adeu mariners!!!

    ResponElimina
  10. Quan em eqivocat posan renci vulia posar conferencia.

    ResponElimina
  11. Hola mariners soc en JOAN i a mi tambe m'agrada fer racons.
    Jo aquesta setmana no he fet mainfulnes pero he fet altres metods com anar en bicicleta, gritar en la almuada...
    En la conferencia d'en David m'ha preocupat molt el tema del asma.
    Fins dilluns mariners.

    JOAN

    ResponElimina
  12. holaaa soc na maria ferrer a jo aquesta setmana m´ha semblat divertida i tranquila m´agradat molt.
    tambe he practicat mindfulness antes de anar a dormir aixi no estic tant nerviosa. a jo el mindfulness hem fa sentir més tranquila.
    A jo el que mes m´ha cridat l´atenció ha set la enfermetat Parkinson perque no la conoixia. la informació d´aquesta enfermetat ha set bastant interessant.
    Adeu mariners i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  13. Hola soc en Pablo, a mí aquesta setmana ma semblat curta i divertida, la conferençia d'en David ha estat Molt bè, i sobre es mindfulness Em relaxa molt. Fins dema .

    ResponElimina
  14. Gràcies pels vostres comentaris, Mariners!! Recordeu revisar les faltes d´ortografia abans de publicar, per favor!!!

    ResponElimina
  15. Hola mariners i capitana a jo el que mes m'ha agradat a set preparar les exposicions d'agenda21 i la practica de mindfulness, sa veritat es que yo no faig molt de mindulness pero respir 10 voltes que tambe funciona. Fins demaaaaa. Laura

    ResponElimina