dijous, 24 de maig del 2018

DIVENDRES, 25 MAIG 2018

Mariners, aquí teniu el resum d´activitats de la setmana!!

1.- CONFERÈNCIES D´EN JOAN SOBRE "LA LLUM" I D´EN YOEL SOBRE "L´ENERGIA":

A l´entrada del dilluns teniu la presentació d´en Joan (recordeu-vos de fer un esquema pel dilluns 11).

PER TORNAR A VEURE LA CONFERÈNCIA D´EN YOEL, PIQUEU AQUÍ.


Com a activitat a partir de la conferència d´en Yoel heu de dur el proper dijous 31 un objecte que tingueu a casa que sigui un transformador d´energia.


2.- EXPLICACIÓ DE L´HORARI DEL DIA DEL CONGRÉS AGENDA 21. Hem vist el plànol de les instal.lacions de Can Marines i hem apuntat l´horari i el material que haurem de dur el dimarts 29. Ho tenim tot a la carpeta taronja!!


3.- REVISIÓ PROVA MATES: Recordeu que a l´entrada del dimarts teniu la prova revisada, i que l´heu de retornar a classe signada per la familia!!


4.- TREBALL "FLORIDURES I HAMBURGUESES": Aquesta semana hem presentat les nostres presentacions sobre fongs, floridures i hamburgueses, i hem après qüestions com les següents:

-Per què els fongs són éssers vius.
-En què es diferencia un fong d´una planta.
-Tipus de fongs.
-Fongs que tenen diferents utilitats.
-Com realitzen els fongs les funcions vitals: nutrició, relació i reproducció.
-Com són les floridures i què necessiten per viure.
-Per què a les hamburgueses del McDonald´s no els hi surten floridures.
-Consells i precaucions sobre les floridures als aliments.


5.- PRÀCTICA TIPUS DE PARAULES: Hem continuat treballant a partir de la lectura "La pedra maleïda". El dilluns acabarem el text!!


6.- JORNADES ESPORTIVES DE SANTA EULÀRIA: Ahir dijous vam participar de les activitats de piscina, atletismo, tennis i capoeira, juntament amb les escoles de Sant Ciriac i Sant Carles. Ho vam passar bé!!

7.- TEATRE "LA NENA DELS PARDALS" (FESTIVAL BARRUGUET): Avui divendres hem anat al Palau de Congressos a veure teatre. Així hem completat les activitats de la semana!!


8.- REPARTIM ALGUNS INGREDIENTS DE LA RECEPTA "AMANIDA PAGESA" PER CUINAR-LA EL DILLUNS: Alguns de nosaltres ens hem endut a casa patates, o pebreres, albergínies, ous,... per coure a casa durant el cap de semana. Gràcies als que heu col.laborat!!


COSES A RECORDAR:

-El dilluns 28 practicarem per a la prova de dimecres i cuinarem l´amanida pagesa.

PER FAVOR, TOT@S ELS QUE US HEU ENDUT A CASA INGREDIENTS PER BOLLIR O TORRAR, RECORDEU-VOS DE DUR-LOS A ESCOLA EL DILLUNS!!!   NO ELS HEU DE PELAR NI TALLAR.

Recordeu-vos tots de retornar l´autorització per al Congrés signada!!

-Dimarts 29: anirem al Congrés Agenda 21.  Abans, haurem de llegir l´horari i preparar el material necessari.

-Dimecres 30: prova de llengua. Recordeu que heu de repassar el següent:

   - Escriure un resum a partir d´un text.
   -Conèixer els tipus de paraules: substantius, adjectius, verbs, determinants, adverbis i pronoms personals (tenim un full de consulta a la carpeta d´estudi).
   -Paraules sinònimes, antònimes i polisèmiques (veure carpeta d´estudi).
   -Classificar verbs segons la seva conjugació i conèixer el seu infinitiu (carpeta d´estudi).

-Dijous 31: portar a classe un objecte que sigui un transformador d´energia.

-Divendres 1 juny: diada esportiva. A la carpeta taronja tenim un full informatiu!!

SI VOLEU LLEGIR MODELS DE RESUMS, PIQUEU AQUÍ.

Aquest cap de setmana m´agradaria llegar els vostres comentaris explicant una emoció que heu sentit a escola aquesta setmana i en quina situació l´heu sentit.

Bon cap de setmana!!!

Conferencia d´en Joan. Comportament d´alguns materials davant diferents tipus de llum.



Conferencia d´en Yoel sobre l´energia.



Amics Grans i Petits.




Exposicions orals "Fongs, floridures i aliments".









Jornades esportives.


Aniversari de n´Óscar.



15 comentaris:

  1. A jo m'ha agradat molt aquesta setmana per que hem tingut les jornades esportives, el teatre i les activitats que hem fet a classe ha set divertit.

    Jo he sentit com una sensacio de que estava aprenguent i entenguent coses molt complicades a la conferencia den Joan i den Yoel.

    ADEU!!

    ResponElimina
  2. Hola mariners, la conferencia de en Yoel a estat interesant. Maria Bibiloni

    Adeu que paseu un bon Cap de Setmana, Fins dilluns.

    ResponElimina
  3. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    Jo m'he sentit bastant content per totes aquestes sortides que tenim fins l'estiu.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  4. Hola...
    Jo m'he sentit una mica rara, perque no he estat el dilluns. pero per lo demes super divertit.

    M'ha encantat les sortides que hem fet, fins Dimarts. MARTINA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Victor perquè Martina se'n va de viajeeee i dilluns no vindrà. SOC LAURA

      Elimina
  5. jo m'ho i passat molt bé en les excursions i m'i sentit content tota l'estona.Kenay

    ResponElimina
  6. Hola mariners sóc Jordi jo m'he sentit content a les jornades esportives i en el teatre. bon cap de setmana mariners Jordi.

    ResponElimina
  7. Hola soc en roberto hi a jo aquetasetmana a sigut molt xula perquè meue passat molt bé ales jornades esportives i al teatre adéu mariners bon cap de setmana.

    ResponElimina
  8. Hola Mariners!!!!
    Content per que les jornades hem varen agradar molt.
    Adeu Mariners bon cap de semana!!!!

    ResponElimina
  9. Bon dia mariners soc Laura. Aquesta setmana m'ho he passat molt be les jornades com sempre xulisimes i m'han encantat les conferencies de Joel y Joan a set molt interessant fins demà:D .

    ResponElimina
  10. Aixi q en resumen m'he sentit feliç i tambe com més "sabia" per diro d'alguna manera

    ResponElimina
  11. Bon dia mariners!!!Soc en Jan.
    Per jo aquesta setmana m'he sentit un poc rar amb tantes sortides i classes interesants, Moltisimes graciss Crisss , Ets molt bona. I Cris cuan farem la sesió 7 de minfunles?

    ResponElimina
  12. Moltes gràcies per les teves paraules, Jan!!
    Anirem amb la 7 de mindfulness la setmana que vé!! Aquesta seguim ben carregadets de sortides!!! Cris.

    ResponElimina
  13. Bon dia, Mariners!! Sóc na Daniela Roig.
    Jo en alguns moments m´he sentit cansada, sobretot a les Jornades i al teatre. Adéu!!!

    ResponElimina