divendres, 1 de juny del 2018

DIVENDRES 1 JUNY 2018

Mariner@s, ja som al mes de Juny!! Què poquet ens queda!!

Això és el que hem fet aquesta setmana:

1.- PRÀCTIQUES DE LLENGUA: Aquesta setmana hem fet la prova de llengua i hem practicat la técnica del resum, els tipus de paraules (substantius, adjectius, verbs, adverbis, determinants i pronoms personals), les paraules sinònimes, antònimes i polisèmiques i conèixer l´infinitiu d´un verb i a quina conjugació pertany.


2.- HEM CUINAT LA RECEPTA "AMANIDA PAGESA" PER AL CONGRÉS AGENDA 21: El dilluns els nostres col.laboradors (en Roberto, Xykon, Zoé, Sónica, Víctor, Jordi i Toni) van portar a classe les patates bollides, les pebreres italianes i albergínies torrades i els ous bollits, i nosaltres, al menjador, ho vàrem preparar tot en unes safates d´alumini per presentar-ho dimarts al congrés.
Mireu quina traça!!!








3.- CONGRÉS AGENDA 21: Per fi el dimarts 29 es va celebrar el Congrés Agenda 21 a la finca Can Marines de Santa Eulària. Vam participar més de 500 persones de totes les escoles i instituts del nostre municipi. El Congrés va consistir en un acte de benvinguda i de cloenda, tast de receptes fetes amb productes eivissencs, oferir la nostra recepta, visita a les instal.lacions de la finca (hivernacles, sínia, cultiu de vinya i de productes tropicals,....) i un taller de plantetes.

Pensant-ho bé... ens hem preparat molt per aquest congrés, i va passar molt ràpid!! L´important és que va estar bé i vam compartir una experiència amb molts companys. En les setmanes properes valorarem el Congrés i tot el projecte!!






















4.- RACONS: Després de moltes setmanes, hem tornat a tenir racons. No sé si ens donarà temps a acabar la ronda!!!


5.- PROGRAMA DE RÀDIO IB3: El dijous na Cris va anar a enregistrar una entrevista per parlar de com treballam les emocions a la nostra escola. Els Mariner@s han col.laborat amb les seves idees, i na Martina, en Víctor i na Maria B. també han col.laborat explicant el que fem a classe. El dia 6 de juny s´emetrà el programa!


6.- OBJECTES TRANSFORMADORS D´ENERGIA: Aquests són els objectes que hem dut a classe!!

Un rellotge.

Una pila.

Una llanterna que funciona amb energia solar.

Una batedora!

Una llanterna.

Els ulls d´un camaleó que s´encenen amb energia solar.

Un altre tipus de llanterna.

Un jugueroi que també funciona amb energia solar.



7.- DIADA ESPORTIVA: L´hem celebrada avui divendres. A nosaltres ens ha tocat fer zumba, jocs d´orientació i triatló (atletisme, bicicleta i natació). Un gran esforç per campions com nosaltres!!





Jocs d´orientació.





Zumba!










Triatló.

Exhibició de judo.



COSES A RECORDAR:

-Dilluns 4 de juny: hem d´entregar l´esquema a partir de la conferència d´en Joan sobre la llum i un detallet per als nostres amics petits. El dilluns farem una festeta d´acomiadament!!!

-Dimarts 5: hem de portar a classe els goconqr sobre tipus de paraules (a partir de la lectura "La pedra maleïda).

-Dijous 7 juny: farem la darrera prova del curs. Hem de preparar-nos per fer una anàlisi d´etiquetes de productes envasats i per respondre qüestions sobre fongs, floridures i hamburgueses.


Res més pel moment!!  Aquest cap de setmana m´agradaria que publiquéssiu un comentari sobre la diada esportiva i que expliqueu quin detallet teniu pensat fer pel vostre amic petit o amiga petita!!

Bon cap de semana, estimats!!

17 comentaris:

  1. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    A jo la diada esportiva m'ha paregut molt guay, sobretot la cursa d'orientació perque al principi pensavem que no ho podiem fer i quan hem començat es quan ens ha vingut l'optimisme al cap.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  2. Hola Mariners, a jo tambe m'agradat Molt la diada esportiva , lo de la orientació a lo primer a set difícil perque las tarjetas estaven camufladas pero ha set Molt divertit . Es detallet que hi fet ha set una manualitat amb un folio . Bon cap de setmana Mariners.

    ResponElimina
  3. Hola Mariners ha mi tambe m'agrada la diada perque hem fet el trtiatlon que era molt divertit.Tambe havia set molt divertit la proba de orientació. Soc en Xykon. Bon cap de setmana Mariners.

    ResponElimina
  4. A jo la diada em va agradar molt va ser super divertida.
    Jo no se encara que li vaig a fer a l'amic gran.

    ResponElimina
  5. Hola a mi me gusto mucho la diada esportiba ����.Le voy a regalar a mi amiga lectora un dibujo y una mini cartita��✉️��. Soy Daniela G��������

    ResponElimina
  6. Hola mariners sóc Jordi la diada esportiva a estat molt divertida però el triatló era molt cansat, a la meva amiga petita li faré una manualitat. bon cap de setmana mariners Jordi.

    ResponElimina
  7. Hola Soc na Sonica. A jo la diada esportiba m'agradat molt.
    A la meva amiga lectora li baig a regalar un Punt de llibre i un posapapers��

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
  8. Hola Mariners.
    Jo tinc pensat fer un avio amb gots de plastic i la diada esportiva em va encantar molt la cursa de orientacio.
    Adeu Mariners.

    ResponElimina
  9. Hola Mariners, soc en Joan.
    A mi m'ha agradat molt la bici, la piscina i la cursa d'orientació.
    A la meva amiga lectora li vaig a regalar una manualitat.
    Fins dilluns.

    ResponElimina
  10. Hola marines a jo tambe la diada a estat molt xula perque el triatlon i els joc de orientasio eran els meus jocs preferits adeu mariners bon cap de semana





    Roberto

    ResponElimina
  11. HOLAAAA mariners soc na MARIA FERRER i a jo la diada esportiva m´agradat molt i el joc de orientacio tambe.
    Jo tinc pensat fer-li a la meva amiga lectora una carta i regalar-li una pulsereta.
    BON CAP DE SETMANA MARINERS I FINS DILLUNS¡¡¡

    ResponElimina
  12. Bona nit mariners. Yo a la diada m'ho vaig passar molt be lo unic es que s'ha canviat la meva activitat preferida que es bici i anar per camins per dar 2 voltes per el parking de la piscina. Yo a Maria (la meva amiga petita) l'he fet un mural amb fotos seves amb un dibuix seu. Fins demà. Soc Lauraaaa

    ResponElimina
  13. Bona nit. Soc Laura. La diada m'ha agradat peroo.... no m'ha agradat molt que han canviat la meva activitat preferida que era bici i anar per camins i carreteres per donar 2 voltes al parking de la piscina. Yo a la meva amiga petita Maria l'he fet un mural amb fotos seves amb un retrat seu. Soc Laura

    ResponElimina
  14. Hola mariners, a jo la diada m'agradat molt sobre tot la orientació i el triatlo, al amic petit li ei fet un pot de sal de colors i una pulsera.

    Adeu Mariners i la Capitana Fins demà.

    ResponElimina
  15. Una pregunta que hi ha que practicar per a la prova del Dijous?
    Soc en Xykon.

    ResponElimina