divendres, 13 d’octubre del 2017

DIVENDRES 13 D´OCTUBRE DE 2017.

Hola Mariners Divertits!!

Aquesta setmana (més curteta del normal) l´hem dedicada a:

-Avançar el treball cooperatiu sobre els ecosistemes.
-Repassar tot el que necessitam sobre síl.labes i paraules per aprendre les regles d´accentuació.
-Començar amb la decoració de la porta de la classe.
-Master class de robótica.

Us explic detalladament cada cosa!!

1.- TREBALL COOPERATIU SOBRE ECOSISTEMES: Aquesta setmana tots els grups heu acabat la presentació de diapositives, així que només falta acabar els murals. El dilluns mirarem què us falta per acabar a cada grup i ens ajudarem els uns als altres a avançar el possible. La feina que quedi per fer l´haureu d´acabar a casa i tenir-la preparada pel proper divendres 20. Aquest dia farem el muntatge dels murals i tendrem la feina acabada. Només quedarà preparar les exposicions orals de cada ecosistema.

Recordeu que les parts que han de tenir els murals són:

-Títols.
-Biòtop
-Biocenosi.
-Cadena tròfica.
-Amenaces al desequilibri de l´ecosistema.

Totes les parts estan treballades a classe i heu cercat la informació, així que la feina només consisteix a pasar a nét, en fulls de colors, el contingut de cada part.

També avui divendres hem muntat els dossiers sobre ecosistemes per a la carpeta d´estudi. Aquests dossiers els teniu per estudiar i repassar tot el que hem treballat.

2.- PREPARANT EL QUE NECESSITAM SABER PER APRENDRE LES REGLES D´ACCENTUACIÓ:   Fa un temps alguns de vosaltres heu comentat que voleu que us ensenyi com accentuar les paraules, així que hem començat tot el procès.

Què necessitam saber per aprendre a accentuar paraules ?

-Què és una síl.laba. Saber separar les paraules en les seves síl.labes.
-Conèixer els tipus de paraules segons el seu número de síl.labes: monosíl.labes, bisíl.labes,...
-Distingir els tipus de síl.labes: tònica i àtones.
-Practicar quina és la síl.laba tònica d´una paraula i quines són les síl.labes àtones.
-Conèixer els tipus de paraules segons la posició de la seva síl.laba tònica: agudes (la síl.laba tònica està en última posició) ; planes (la síl.laba tònica està en penúltima posició) ; esdrúixoles (la síl.laba tònica està en antepenúltima posició).
-Practicar moltes vegades els passos anteriors. Quan els dominem... estarem preparats per aprendre a accentuar paraules!!


3.- DECORACIÓ DE LA PORTA DE CLASSE:  Avui divendres hem començat a fer la decoració de la porta de classe, tal i com vam decidir per consens.
Hem estat una estona treballant les lletres del nom de la classe amb la técnica del cosit amb llana. Ens ha costat una mica, però ho hem fet el millor que hem pogut!!

La setmana que vé farem les tires amb corda, en grups de 4 o 5 persones. Crec que ens quedarà molt bé!!























4.- MASTER CLASS DE ROBÒTICA:  També avui divendres ens han visitat en David (professor de robótica) i en Jordi i un altre company (campions de robótica i ex-alumnes d´aquesta escola). En Jordi i el seu company ens han explicat les fases en què consisteix el concurs nacional i internacional de robòtica i després hem fet activitats de muntatge de robots en grups de 3 persones. També hem provat els robots programant-los de diferents maneres. Ha estat molt interessant!!














5.- ALTRES ACTIVITATS: Com que ens falta molt poc per arribar a la meta 1, ja estem fent activitats de repàs. Aquesta setmana hem fet la part de matemàtiques. La setmana que vé farem el que queda!!

Si teniu alguna estona lliure, aneu repassant, perquè en acabar la meta 1 hi haurà alguna prova d´avaluació.

Ah!! I els actors i actrius de classe ens han representat una nova obra de teatre: "Terror en el instituto". Haurem de pensar a muntar un festival o alguna cosa perquè us pugui veure més públic!!





NO OBLIDEU llegir a casa i repassar una mica el dossier d´ecosistemes i repassar també els continguts de matemàtiques que hem après a la meta 1 (ho teniu tot a la carpeta d´estudi).

Recordeu també que el dijous 19 tenim la sortida a Formentera, i que els horaris s´han modificat: de 8,30 a 16h. Els dilluns us passaré la nota informativa.

La setmana que vé prepararem la sortida i llegirem les bases del concurs Setmana de la Mar.

Esper que no us hagi atabalat amb tanta informació!!!  

Us demano que publiqueu un comentari explicant les vostres impressions sobre la sessió de robótica. Què us ha cridat més l´atenció ?  Què us ha resultat més fácil o difícil ?    Com heu fet per muntar el robot ?    I tot allò que volgueu explicar sobre qualsevol altra activitat de la setmana, per exemple, la decoració de les lletres de la porta amb la tècnica de cosit.

Gràcies i fins dilluns, Mariners!!!

26 comentaris:

  1. HOLA MARINERS SOC EN KENAY I A LLO M´AGRADAT FER LOS LLETRES I PENSO QUE NOS AN QUEDAT MOLT BONIQUES I LA CALSSE DE ROBOTICA A SET MOLT DIVERTIDA PERO MONTAR EL ROBOT A SET UN POC LIO FINS DILLUNS MARINERS$$$$$

    ResponElimina
  2. Bona tarda soc en Víctor i a jo el que mes m'ha cridat l' atenció ha set la master class de robótica.
    A jo el mes fácil ha set el full de repas de mates i el mes difícil ha set muntar el robot de la Master class per que no ens enteniem molt be i era un poc dificil.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VÍCTOR

    ResponElimina
  3. Hola Mariners divertits !!
    Sóc na Daniela Roig, a jo el que més m'ha cridat l'atenció ha set tot el que hi ha que saber fer per accentua!.
    Per a jo el més facil a set el full de repàs de mates(menys lo de centra que no se perque no hem sortia bé ) i el més dificil ha set la master class de robotica per que ens liavem molt i no esnsenteniem molt bé.
    Adeu i fins dilluns Mariners !!!

    ResponElimina
  4. sempre me a agradat la robotica, A estat molt divertit i inpresionant.

    ResponElimina
  5. A mi m'ha cridat més l'atenció ha estat com sàvia el robot que arbres havia de posar en cada fabrica, m'ha semblat fàcil, per muntar el robot he seguit les instruccions i m'ha semblat que ens han quedat molt bé les lletres. Jordi

    ResponElimina
  6. Hola!!!!
    m'ha paregut mol chulo la robotica,molt interesant.
    Lo mes facil a set fer les lletres,le tengut que fer unaltre vagada perque m'havia liat i en resumen tot lo que feim es dibertit fins DILLUNS MARINES
    RS DIVERTITS ;););)

    ResponElimina
  7. UIIIII ES MARINERS DIVERTITS O SENTO

    ResponElimina
  8. m'agradat molt aquesta setmana.
    la cosa de robotica m'agradat molt quant agafava les peces i les duia on tenien que estar.
    Ha set un poc difícil lo de montar el robot pero al final ho hem aconseguit.
    La decoracio de la porta ha set fácil per alguns i difícil per els altres, per a jo ha set fácil.
    Jo no havia entengut lo de centrar una figura pero avui a casa he practicat ja ho entenc.

    ResponElimina
  9. A jo la setmana sem'ha passat molt rapid entre la festa i que hem fet moltes coses sembla que nomes ha set un dia perque cada dia feim moltes coses i aixo.El que mes facil m'ha semblat ha set lo de la activitat de raepas de la carperta d'estudi i el mes dificil lo de la master class de robotica amb en Jordi i els 2 Davids ha set divertit pero lios. TONI

    ResponElimina
  10. Bon dia, soc na Irene, m'ha encantat fer les lletres de la porta i crec que ens quedara xulissim.
    Ha estat molt guai la masterclass de robòtica perque hem apres a muntar un robot i a programarlo. El més fàcil d'aquesta setmana ha set decorar la porta de la classe i jo entenc lo de accentuacio, pero a vegades hem faig un poc de lio.
    M'ha encantat aquesta setmana.
    Per la setmana que ve tenim una obra de teatre molt chula, tambe un ball i esperc que vos agradi.
    Adeu i fins dilluns.
    Molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una pista es de zombies. Avore si ho adivinau.

      Elimina
    2. Vale nomes ho deia perque de vegades el titol tambe es un spoiler

      Elimina
  11. Hola soc Rodrigo. Per a mi el que mes m'ha cridat l'atencio ha set la demostracio del robot agafant els glaçons i posant-los en el seu lloc.Para mi lo mas difícil de tota la clase de robotica ha sido muntar los robots perque si t'equivoques tenies que tornar a fer tot.

    ResponElimina
  12. Hola mariners soc en ROBERTO hi ajo m´hagradat cuan varem funciona el nostre robot que varem fer naltrus. I era molt dificil adeu mariners

    ResponElimina
  13. A jo el que m'ha resultat diicil a set muntar el robot perque hi havia moltes peces molt petites,rares,...................... I tambe el que m'ha resultat dificil a set fer les lletres de la porta.
    A jo lo que m'ha impresionat a set el robot de els de robotica perque cambiavem de lloc les coses i encara o feia perfecte.FINS DEMA.LAURA

    ResponElimina
  14. Gràcies pels comentaris, Mariners!! Animeu-vos tots a participar!! M´ajuda molt saber el que pensau. Un saludet de Capitana Riallera. ;)

    ResponElimina
  15. Hola a tots!!!
    A jo m'ha a gradat molt la demostracio de robotica i la setmana aunque ha estat curta ha set molt interessant.
    Oscar

    ResponElimina
  16. Bon día mariners a jo me a impresionat el robot dels dos adolescents i me a resultar facil la decoracio de la porta
    SONICA

    ResponElimina
  17. Holaaaa som na maria ferrer i m'agradat lo de robotica es divertit. Tambe m'agradat lo de les lletres de les portes i aquesta a set divertida. BON CAP DE SETMANA MARINERS.
    Ahh i fins dilluns

    ResponElimina
  18. Hola mariners fer les lletres de la porta va ser una mica dificil pero hem va agradar molt ferlas. La classe de robotica hem va agradar molt, pero no els varem poder moura els robots.Fins dema MARINERS.

    MARIA BIBILONI PLANELLS.

    ResponElimina
  19. HOla Mriners!!
    Les lletres van quedar molt chules i crec que la porta tambe quedara molt be.
    La clase de robotica va ser molt divertida i varem apres moltes coses noves. :)

    ResponElimina
  20. Bon dia soc Rodrigo el que m'ha cridat l'atencio mes del viatge a Formentera ha set anar a veure el video i el museu perque hi havia molts tipus d'especies de petxines i mol-luscs i m'ha semblat molt extraordinari.

    ResponElimina