divendres, 6 d’octubre del 2017

DIVENDRES 6 D´OCTUBRE DE 2017.

Hola Mariners!!

Aquesta setmana hem continuat avançant en l´inici del projecte i en la meta 1. Aquí teniu el que hem fet i après aquesta setmana detalladament!!

1.- PROJECTE "SETMANA DE LA MAR": ELS ECOSISTEMES: Vam començar la setmana amb l´activitat "full giratori"  sobre desequilibris que poden afectar els ecosistemes. Ja sabem que aquests desequilibris poden estar causats per les persones o per la propia natura.

Una altra activitat que hem fet ha sigut cercar informació sobre el biòtop i la biocenosi dels ecosistemes que estam estudiant en treball cooperatiu. Hem cercat la informació a partir de diferents enllaços penjats al bloc. Aquest material l´estam emprant per fer la presentació de diapositives i el mural sobre cada ecosistema.
Avui divendres hem parlat de cadenes tròfiques, i la informació que tenim la inclourem als murals.

Sobre el treball cooperatiu, tots els grups esteu treballant de manera molt eficaç i ben organitzada. Felicitats!!!

2.- META 1: Aquesta setmana hem treballat sobre el repte matemàtic de la decoració de la porta de classe. Hem après:

-Què vol dir fer un dibuix a escala. Per exemple, l´escala 1:10 significa que 1 centímetre al dibuix correspon a 10 cm a la realitat.

-Hem après a calcular les mides d´un dibuix a escala, coneixent les mides de la figura real.

-Hem repassat com centrar una figura en un full, i hem dibuixat la porta de la classe centrada i a escala 1:10.

-Hem après què significa área o superficie d´un rectangle o quadrat, i com es calculen. Sabem que l´àrea d´un rectangle és igual a la base per l´alçada, i que l´àrea del quadrat es calcula multiplicant costat x costat. Hem calculat l´àrea de la porta que es pot decorar. Un treball de matemàtiques bastant elaborat i complex però que hem seguit molt bé!

3.- ALTRES PUNTS DE LA META 1: Hem decidit com col.locar les taules i cadires a classe i com seure nosaltres (boix-boixa) i també hem decidit com decorarem la porta de la clase, amb motius mariners.

Pel proper divendres necessitarem cartrons i agulles per cosir amb fil de llana!! 

4.- També hem elaborat entre tots una plantilla que ens será molt útil per revisar l´escriptura de textos. Hem parlat de coses importants que ha de complir un text en contingut i presentació, i hem revisat i millorat alguns textos escrits per nosaltres. Esperem que ens ajudi a escriure millor!!

5.- Ah!! I hem assistit a la representació de l´obra "Tipos de personas", a càrrec de bons actors i actrius de classe. Estem impacients per veure noves creacions!!  Sou genials!!

Bé, això és el que ha donat de sí la setmana!!  RECORDEU-VOS els que encara no ho heu fet d´entregar l´autorització i els sous per la sortida a Formentera del dia 19 i de buscar informació sobre els perills que poden afectar el vostre ecosistema, explicant-los el millor posible!!

Per acabar, publiqueu un comentari explicant què us sembla tot el que estam aprenent a la meta 1. Us sembla fácil o difícil ? Pensau que estam avançant a bon ritme o que anam massa ràpid o massa lent? En quins continguts teniu més dificultat ? Com us sentiu a classe des de principi de curs ? Les vostres opinions són molt importants, i les tendré en compte a l´hora de pensar noves activitats.

Gràcies i bon cap de semana, Mariners!!




Activitat "el full giratori" sobre amenaces dels ecosistemes.





Aprenent dels esquemes dels nostres companys.


Toni i Violeta mesuren la porta per dibuixar-la a escala 1:10.



Dibuixant la porta de la classe a escala 1:10 i centrant-la al full.



Cercam informació sobre el biòtop i la biocenosi del nostre ecosistema.


Treball cooperatiu sobre ecosistemes (presentacions de diapositives i murals).

Kenay cercant informació sobre els llocs de la Terra on podem trobar el seu bioma/ecosistema.

Avançant la presentació de diapositives.





Teatre "Tipos de personas" a càrrec d´en Toni, na Sónica, n´Irene, na Martina, en Jordi, na Daniela i na Zoé.  Grans actors i actrius!!!

27 comentaris:

  1. Bon dia,ami me pareix que estem aprenen molt perque a quart no sabiam com centrar un rectangle dins un rectangle i moltes coses mes que anirem aprenem amb tu Cris. By Jan fins el dilluns mariners;) >3

    ResponElimina
  2. Bona tarda Mariners divertits!!!
    Soc na Daniela Roig a jo em sembla bastant facil el que estam aprenent a la meta 1, jo crec que estam aprenent bastant i a molt bon ritme, jo crec que no tenc cap dificultat en res.
    Jo hem sent-ho molt be.
    Adeu i fins dilluns Mariners

    ResponElimina
  3. Bon dia mariners soc en kenay i a llo em pareix que nam molt be perque la meta 1 era a mitjans de octubre i estam a principis i lla casi la tenim.

    ResponElimina
  4. m'agradat molt la meta 1 no he set molt difisil nomes un poc.
    Estam abansan ni masa poc a poc ni rapit anam molt be.
    m'a semblat un poc dificil el treball matemaric de la porta de la classe pero al final ho acabes entenguent molt be.
    Jo em sento perfecte, molt be, contenta i feliç

    ResponElimina
  5. Bona tarda soc en Víctor i a jo la meta 1 m'esta semblant basatant fácil perque ens queda molt poc aixi que el que ens queda sera molt fácil.
    Jo crec que estem avançant a un ritme molt bo, comparant el que nomes hi haviem fet l'any passat a aquestes dates.
    Jo tenc mes dificultar en les mates (calcular l'area, formules,...).
    Jo a clase hi ha dies que en sentó incomode perqué hi ha persones (no vull dir noms) que están parlant la mayoría del temps i no deixen escoltar als al tres el que la muestra diu.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VÍCTOR

    ResponElimina
  6. Perdoneu, pero les faltes han ser del corrector.��

    ResponElimina
  7. Bon dissabte mariners
    1.- A mi hem pareix que no estam anant ni massa rapid ni massa lent.
    2.- M'agrada moltissim el treball cooperatiu dels ecosistemes i m'he enterat d'una cosa que es que la tundra ocupa una deciama part del nom.
    3.- La meta un hem pareix que anam be i acabarem en una setmaneta.
    Ahhh no he trobat agulles de fil de llana.
    Bon cap de setmana mariners i fins dilluns.
    TONI PLANELLS RIERA

    ResponElimina
  8. A mi em sembla que anem bé no em aquesta resultant dificil de moment, m'agrada el que estem aprenent i m'agrada el principi de curs. Jordi

    ResponElimina
  9. Hola mariners a jo em pareix que anam bastant molt be i que estam aprenem molt, a jo me resulta +o- perque estam aprenguen molt sobre coses de medir i aixo a jo em va fatal. Fins dilluns soc na Laura. Si e fet faltes a set el corrector.

    ResponElimina
  10. Hola mariners, a mi ma agradat estar casi tots els dies amb vosaltres per no poder anar a beure l'actuació.
    Jo crec que anam massa ràpid perquè tots es dies estam ocupats fent deures fins els cap de setmana.

    Jo sempre em lio en valors per que és complicat.Jo em sent nervis, estressat i emocionat perquè es dificil avançar tant cada vegada que canviam de curs. JOAN



    ResponElimina
  11. Bona nit, soc na Irene, aquest curs ja hem apres moltes coses noves que casi ningu ho sabia i crec que la meta 1 de moment ha set molt facil, pero pot ser que en alguna meta ens costi un poc mes.
    Per a jo ningun contingut hem sembla dificil.

    Aquestos dies hem sento molt agust, tranquila i contenta a classe, a vegades pot ser algun dia hagi molts de deures per a casa, pero intento organitzarme amb les feines per no ferlos el ultim dia.

    Bona nit a tots i fins dilluns, que paseu un bon cap de setmana.
    Molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponElimina
  12. per ami a estat facil me esta agradant treballar els ecosistemes en grup i la escala a estat molt facil

    ResponElimina
  13. Hola a tots!!!
    Estic molt content aquest curs encara q el trob molt diferent i m'agradat tambe treballar els ecosistemes ja q es un tema q entretengut aunque un poc complicat.
    Gracies i passau bon diumenge

    ResponElimina
  14. Yo pienso que vamos muy bien por que no vamos ni muy rapido ni demasiado despacio.
    A mi me parece que es un poco dificil pero voy tirando.
    Daniela.G.

    ResponElimina
  15. Hola a tots!!!
    Jo estic molt content del nou curs i veig molta mes fei a q l'any passat pero m'agrada i esper apendre molt mes i el tema dels ecosistemas es un tema xulo per treballar.
    Gracies i bon diumenge a tots

    ResponElimina
  16. Hola
    Jo penso que nem mlot be i que es una mica complicat pero esta be .FINS DILLUNS!!:) :) :) MARTINA

    ResponElimina
  17. Hola!!

    Jo penso que la meta 1 la duim bastant be
    Ahhh soc na Maria Ferrer bon cap de setmana i fins dilluns mariners!!😛

    ResponElimina
  18. Hola ami agradat la meta1 i e aprengut moltes coses i magradat multisim �������������� intentare millorar amb tot !!!!!���� Soc en pablo

    ResponElimina
  19. Hola Mariners!! Moltes gràcies pels vostres comentaris!! Veig que en general no trobau difícil el que hem après, però potser hauríem de parlar de les feines de casa, no us sembla? Cercarem temps per comentar-ho a classe!!
    Ah, per cert!! Na Zoé ha trobat agulles de llana per tots!! No cal que en compreu. ;) Saludets de na Cris.

    ResponElimina
  20. Hola Mariners!
    Esta semana lo he pasado muy bien, y he aprendido a hacer la escala de cualquier cosa.
    Hasta el lunes Mariners
    Roberto

    ResponElimina
  21. Casi lla tenim la meta1 que be de Zoe

    ResponElimina
  22. Hola mariners a jo magradat fer robotica i tot lo que em fet aquestus dies 😹😄😂 soc en pablo.

    ResponElimina