divendres, 20 d’octubre del 2017

DIVENDRES 20 D´OCTUBRE DE 2017

Hola Mariners!!


Com sabeu, estem a punt d´arribar a la meta 1. Aquestes són les activitats que ens queden per fer:

-Exposicions orals dels murals i presentacions de diapositives sobre els ECOSISTEMES.

-Activitats d´avaluació. Farem:

1.- Autoavaluacions sobre el treball cooperatiu.
2.- Proves d´avaluació de la meta 1: 

-Prova d´ecosistemes: dimecres 25 d´Octubre.
-Prova llengua (síl.labes i paraules i escriptura de textos): Divendres 27 d´Octubre.
-Prova mates (no entra "centrar una figura en un full"): Dilluns 30 d´Octubre.

3.- Mapa conceptual sobre tot el que hem après a la meta 1.

4.- Coses a millorar a la meta 2.


Ara us explic el que hem fet aquesta setmana, perquè us serveixi de repàs i recordatori.

-TREBALL ECOSISTEMES: Hem organitzat la feina que queda per fer i hem muntat els murals.











-DECORACIÓ DE LA PORTA DE CLASSE: Hem fet les tires amb les nostres fotos i motius mariners, en treball cooperatiu (4 persones).












-SETMANA DE LA MAR: Hem llegit i interpretat les bases del concurs. Ara ja sabem que hem de preparar una maqueta sobre una mascota en format "prisma rectangular de 30 x 20 x 20 cm; un lema o eslògan ; i inventar un nom que tengui a veure amb allò que hem maquetat.
La feina ha d´estar acabada pel dia 15 de Desembre!!

AVUI DIVENDRES HEM DECIDIT QUINA MASCOTA VOLEM MAQUETAR: EL VIROT, un au marina que viu al parc Natural de Ses Salines d´Eivissa i Formentera i està en perill d´extinció. Ja podeu anar pensant com podríem fer la maqueta!!! 






-SORTIDA A FORMENTERA: Hem preparat un guió per anotar les informacions que interessen sobre el Parc Natural de Ses Salines d´Eivissa i Formentera. També hem fet la visita a Can Marroig i hem anotat aquestes informacions. També hem fet algunes propostes de l´animal o planta marins que podríem maquetar.

Mireu les fotos de la sortida!!




























-REPÀS CARPETA D´ESTUDI META 1: Hem repassat les coses apreses en aquestes setmanes (repàs de mates, llengua i projecte).



RECORDEU QUE PEL PROPER DILLUNS HEU DE TENIR ACABADES LES ACTIVITATS DE REPÀS DE LLENGÜES I PROJECTE!!

Publiqueu un comentari explicant alguna cosa que us ha cridat l´atenció sobre l´exposició de Can Marroig. Podeu comentar qualsevol cosa sobre el biòtop, biocenosi, amenaces a l´ecosistema de Ses Salines d´Evissa i Formentera,...

Gràcies i fins dilluns!! Saludets de Capitana Riallera.








25 comentaris:

  1. Bona tarda Mariners i Marineres !
    Sóc na Daniela Roig, a jo em va cridar molt l'atenció a Can Marroig va ser la història de la seva finca i que amb els anys que té estigui en tan bon estat
    ( ja se que la varen reformar, però es increible ), lo que més em va agradar va ser la sala de tocar, olorar, mirar, escoltar, adivinar, ... i el que menys em va agradar va ser el vaixell per anar a Formentera per que em vaig maretjar molt i casi vomit-ho, menys mal que la tornada va ser més tranquila.
    Adeu i que passeu un bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. Bona tarda soc en Víctor i a jo el que mes em va cridar l'atenció de l'excursió a Can Marroig va ser la paret d'arenisca que hi havia perque no m'ho esperava!!
    L'unic es que a la anada el vaixell semblava un gronxador del que es movia!! Menos mal que despres a la tornada el viatge va ser mes tranquil, perque 30 minuts pareixien 30 hores!!
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  3. Bon dia, soc na Irene, a jo el que mes hem va cridar l'atencio de Can Marroig va ser que amb 143 anys encara estigui en tant bon estat, tambe que la finca era com 15 camps de futbol, el que mes hem va agradar va ser lo de olorar, tocar, mirar,... i tambe el video perque va ser molt interessant. Com ha dit na Daniela el que menys hem va agradar va ser la anada amb barco hasta Formentera.
    Aquesta setmana m'agradat molt perque ja hem acabat de decorar la porta de la classe, ens ha quedat molt xula i tambe fer els murals i acabarlos.
    Crec que la maqueta del Virot ens quedara molt xulo i aprendrem moltes coses noves sobre ell, esperc que guanyem, pero no passa res si perdem perque el important es que ens ho passem be fent-lo i tambe podrem fer un dia a la mar.
    Adeu i fins dimarts.
    Molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponElimina
  4. Bones tardes Mariners
    El que hem va cridar la atencio va ser que la casa i finca de Can Marroig tenien 143 any i sobreviu, pero la meva casa la primera part es va fer fa 300 anys i no es mentira aixo diu el meu guelo.A i la finca era de 15 camps de futbol la meva casa te una finca pareguda al tamany de la del meu pare.
    Crec que guanyar la setmana de la mar sera molt dificil perque amb quasi totes les escoles de eivissa sera difissilet.TONI.Bon cap de setmana mariners

    ResponElimina
  5. HOLA MARINERS SOC EN KENAY I EL QUE MES ME VA CRIDAR LA ATENCIO VA SER EL MUNT D´ANIMALS QUE HI HA A EIVISSA I FORMENTERA ME VA AGRADAR MOLT LA SALA DE OLORS DE ADIVINAR COSES ETC I A ,LA IDA DEL BAIXELL O VAIG PASAR MOLT MALA MENT $$$

    ResponElimina
  6. Bon dia,soc en Jan,el que em va cridar l`atencio va ser cuants animals aquàtics com:el peix bada que no vaig sentir mai de ell i el peix lluna que tampoc ho sabia ,i la casa de Can Marc roig va ser molt impressionant 143 anys i esta molt bé per els anys que te,i na Elena va fer una explicació molt bona de veritat,i la decoració de la porta me pareix molt original i es molt xula amb lo cosit ,ho tenim difícil pero segur que nosaltres ho feim molt bé MARINERS.JAN>3

    ResponElimina
  7. Hola mariners, soc en JOAN.
    A mi em va m'agradar el pauer point amb tots els animals marins per que eren raros, xulos, interesants,...
    També emb ba agradar el mapa d'Eivissa i Formentera, per que era 3D i molt gran.
    El vaixell em va pareixer molt divertit, per que es movia molt i molt ràpid.
    Adeu mariners que paseu un bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Voldràs dir el video, perque no era un powerpoint.
      VICTOR

      Elimina
  8. A jo m'a crida t l'atencio aquella sala que hi havia una cosa per ticar lo que havia dins ,els prismatics,les olors...etc
    M'agrada el Virot per maquetar pero es un poc difisil pero intentarem ferio el millor que pugem i intentarem guanyar el concurs setmana de la mar

    ResponElimina
  9. A mi sinceramente me encanto la excursion, solo que fue mas una visita a un barco y a autobuses que nada. ¿y a ti que te a parecido?.!!!!!!ja ja ja ja ja ja ja!!!!!.Me hubiera gustado pasar mas tiempo en el museo. Soy Daniela.G.

    ResponElimina
  10. A mi em va cridar més l'atenció la finca que tenia més de 143 anys i estava en molt bon estat, em va agradar molt la sala de tocar, mirar i olorar, el vídeo em va ensenyar molts animals que no sàvia que estaven a Eivissa i Formentera. Jordi

    ResponElimina
  11. Hola mariners soc en Oscar!!!
    A jo aquesta setmana m'agradat pq el viatge a formentera me va encantar sobre tot el video q carem vore en tsnts d'animals i peixos i el vaixell lo q es movia.
    Bon cap de setmana a tots

    ResponElimina
  12. Ami ma cridat la atencio que la Finca tenia 143 anys i estaba molt be per tenir tants de anys.

    ResponElimina
  13. Quins comentaris tan ben explicats, Mariners!! Estic d´acord en què la sortida es va fer molt curta, i que hagués estat millor passar més temps a Can Marroig. A veure si tenim alguna idea per maquetar el virot!! Aneu pensant quins materials ens podrien anar bé!! Saludets.

    ResponElimina
  14. Jo crec que el porexpan per fer el cos ens vendria be no?
    Espero la vostra resposta, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  15. Les pates amb palets i podem fer un fons mariner o pescant un peix.TONI

    ResponElimina
  16. Hola mariners divertits i capitana riallera...
    el que mes m'ha cridat l'atencio ha set quan ens estava explicant que la pedra estava feta de sorra!!,m'ha agradat la historieta curta de que volien fer un hotel destrossant el museu de CAN MARROIG...Ha set molt chulo aquest planing tot i que m'he marejat al barco una mica.FINS DILLUNS,Martina;)

    ResponElimina
  17. Ami magradat anar a formentera tambe magradat el el vídeo dels animals marins Soc en Pablo

    ResponElimina
  18. Hola soy Roberto, a mi lo que mas me ha impresionado fueron dos cosas; que la casa era como 15 campos de fútbol, y las exposiciones de oler los tubos de olor de plantas, y lo de que tocabas dentro de un agujero y adivinabas lo que habia dentro.
    Hasta mañana.

    Roberto














    ResponElimina
  19. Hola Mariners!
    El que més em va cridar l´atenció va ser el video i el museu, perquè amb el museu vàrem aprendre moltes coses que no coneixíem i vàrem decidir l´animal de la Setmana de la Mar. Saludets de na Violeta! :)

    ResponElimina