divendres, 13 d’abril del 2018

DIVENDRES, 13 D´ABRIL DE 2018

Hola Mariners!!

Després de les vacances de Setmana Santa hem tornat a classe carregats d´energia per enfrontar-nos als reptes que ens esperen fins a final de curs!!

1.- PROJECTE:

Continuam treballant en el projecte Agenda 21 ("El camp a Eivissa, avui"). El dia 29 de maig assistirem al congrés Agenda 21 a Santa Eulària, i allà haurem de presentar la feina feta fins ara i un plat de cuina elaborat amb pebrera italiana.

Nosaltres hem pensat que seria bona idea relacionar les receptes de cuina amb pebrera italiana amb el tema de l´ALIMENTACIÓ SALUDABLE, així que hem començat iniciant una INVESTIGACIÓ a partir de 2 hamburgueses (una d´elles és casolana i l´altra és del McDonald´s). Tots sabem que la casolana és més saludable, però... com se sap que és més saludable?  Podem trobar alguna evidència científica en les hamburgueses que demostri per què una és més saludable que l´altra ?    Podem registrar canvis en el seu pes, tamany, color, olor, etc?

A partir d´aquestes preguntes hem iniciat l´investigació seguint el MÈTODE CIENTÍFIC. El primer pas és FORMULAR HIPÒTESIS, i això és el que hem fet aquesta setmana, en parelles.
Avui divendres hem fet una altra observació sobre les hamburgueses, i hem anotat els canvis en el seu pes, tamany, color, etc.   Al llarg de la setmana que vé en farem més!!


MIREU L´ENTRADA DE DIMECRES PER FER EL SEGUIMENT DEL MÈTODE CIENTÍFIC SOBRE L´HAMBURGUESA.









També avui divendres ens hem endut a casa un qüestionari sobre alimentació a la família que haureu d´emplenar vosaltres, pares/mares dels Mariners.    Amb les dades que obtindrem farem representacions matemàtiques basades en percentatges.

Per finalitzar la setmana hem vist un vídeo sobre diferents maneres d´alimentar-se. Si el voleu tornar a veure, PIQUEU AQUÍ.


2.- CERCLE SOBRE LA META 4:

Aquest trimestre ens hem proposat millorar els següents objectius:

-Prestar més atenció a classe. Aconseguir més moments de calma i concentració.
-Seguir millorant la gestió del temps de feina, aprofitant-lo adequadament.
-Millorar el tracte respectuós i amable cap a totes les persones.





3.- XERRADA SOBRE ELS RISCS DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ, COMUNICACIÓ I OCI ("TICO"): 

Aquest dilluns ens van venir a explicar dades interessants sobre aquest tema. El proper dilluns continuarem reflexionant!!!





4.- MINDFULNESS: ATENCIÓ ALS PENSAMENTS:

En la cinquena sessió formal de mindfulness hem après a observar els nostres pensaments, identificant si estan centrats en el passat o en el futur, i a deixar-los passar... per tornar a posar atenció a la respiració.

No oblideu practicar, Mariners!!!





5.- JOC SOBRE CANVI CLIMÀTIC PER ENVIAR A NICARAGUA: Continuam elaborant el joc de preguntes sobre canvi climàtic. Aquesta setmana hem dissenyat un logo i hem inventat un títol pel joc. La propera setmana escriurem les preguntes a les targetes!!


6.- DARRERA SESSIÓ DE LA SEGONA RONDA DE RACONS: Aquest dijous hem acabat la segona ronda. Molts de nosaltres ens hem endut a casa les produccions fetes als diferents racons. Les valoracions han estat molt positives!!





7.- SESSIÓ AMB EN PEP SOBRE HABILITATS SOCIALS: Aquesta setmana hem superat un repte molt divertit de treball cooperatiu: passar una piloteta d´un got a un altre sense tocar-los amb les mans!!!  Sembla difícil, però... tots els grups ho van aconseguir!!!  Sort que cada vegada tenim més estratègies per treballar conjuntament.   Ens queda per acabar una activitat on hem de preveure les conseqüències d´una sèrie de decisions que podem prendre davant d´un problema.








COSES A RECORDAR:  

Per dilluns:

-Entregar qüestionari famílies "Alimentació saludable".
-Nota reunió de pares.
-Practicar amb compàs i transportador d´angles: dibuixar circumferències de 3 i 5 cm de radi i de 7 i 6 cm de diàmetre. Dibuixar angles de 63º, 112º i 194º.
-Portar a classe compàs, regla i transportador d´angles.


Com veieu, aquesta setmana hem fet moltes coses!!!    La que vé, més i millor.

Mariners, publiqueu un comentari explicant alguna cosa que heu après sobre un o més d´un dels següents temes:

-Com sabem que un aliment és saludable o no ?
-Sessió d´en Pep.
-Vídeo sobre alimentació.
-Tècniques de mindfulness que ens van bé.
-Què esperam del tercer trimestre?
-Com ha anat la primera setmana després de vacances?

22 comentaris:

  1. Hola mariners i la capitana, m'agradat fer la activitat del gràfic de barres i la pregunta de quina escolliries jo he escollit la casolana.MARIA BIBILONI PLANELLS.

    ADEU QUE PASSEU UN BON CAP DE SETMANA MARINERS I LA CAPITANA

    ResponElimina
  2. Bon cap de setmana. Soc Toni.
    Jo de cara al 3r trimestre esper-ho que no sigui molt complicat i que ens divertirem molt.
    TONI PLANELLS RIERA

    ResponElimina
  3. Bona tarda Marinera! Soc na Daniela Roig.
    A mí la primera setmana d' escola m'ha paregut molt entretinguda, divertida i emocionant.
    A mí les sessions de'n Pep m'han agradat molt sobretot l'última.
    A mí les tècniques que més em funcionen son pararles ancora i atenció a la respiració.
    Adéu i molt bon CAP de setmana

    ResponElimina
  4. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    Jo crec que podem saber si un aliment es saludable es mirant l'etiqueta que la majoria d'envassos tenen a la part de darrere. Si posa molt grams de lipids o de sucre es millor no abusar.
    A jo la sessió d'en Pep em va agradar molt perque era com que teniem que fer algo que pareixa molt facil pero teniem que participar tots aixi que poc a poc es va fent mes dificil pero la sessió que més em va agradar va ser la primera perque en Pep deia coses molt gracioses.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  5. Hola soc en Roberto i ajo la sesio dem pep me va agrda perque varem trevalla molt en equip i la activitat ba sermolt xula adeu mariners fins dilluns bon cap de setmana.



    Roberto

    ResponElimina
  6. Bon dia Mariners!!!Soc en Jan a jo el 3r trimestre espero que me agradi molt i que farem moltes coses de investigas i de aberiguar coses sobre ciencia... o mes coses xules jo espero, Adeu mariners i capitana , fins dilluns 👋

    ResponElimina
  7. Hola marinars soc en Joan.
    A mi la setmana m'ha agradat molt:

    -Hem investigat una hamburgesa casera i del mcdonals i les hem comparat.

    -Hi hem fet la última sessió d'en Pep.

    Imoltes coses més.

    Fins dilluns mariners.JOAN.

    ResponElimina
  8. Gràcies pels vostres comentaris, Mariners!!! Cris.

    ResponElimina
  9. bona tarda soc Rodrigo. Jo vaig aprendre al video d' alimentacio que els mexicans creíen que abans estar gras era bo i que el 40% de la población mexicana esta grasa i te diabetes, son dades que m'han impresionat bastant i que no m'esperaba. Fins dilluns mariners

    ResponElimina
  10. Hola mariners sóc Jordi, al meu la primera setmana després de vacances se m'ha passat molt ràpid i ha estat molt divertida, també m'ha agradat molt la sessió de Pep va ser molt divertida i he practicat ha donar les meves opinions. Bon cap de setmana mariners, fins al dilluns Jordi.

    ResponElimina
  11. Hola Mariners...
    Aquesta setmana m’ha agradat mola la sesio den Pep, a set mola entretinguda i divertida.

    El vídeo sobre la alimentación m’ha sorpres molt que el 40% de nens/as sigui obesos i es molt comú a Mexic.
    La tecniqua que hem va mijor es la de la respiració, la intentó practicar cada nit.
    Fins Dilluns, moltes abrasades. Martina

    ResponElimina
  12. “Molt” entretinguda
    “Alimentacio” m’ha sorpres...
    Perdo es que el traductor está en castella. martina

    ResponElimina
  13. “Ha set” molt en...
    “Técnica” que...
    “Em va millor” es...
    “Intento” pra...
    “Abraçades”
    Perdó. Martina

    ResponElimina
  14. Hola soc en Pablo, a mí m'agradat la sesio d'en Pep i la investigaçió de les hamburgueses lo únic que no m'agradat la olor de la hamburguese casolana i la del McDonald era verda.
    Fins dema mariners!!!

    ResponElimina
  15. Hola soc na Maria Ferrer a jo m´agradadat molt el video de la alimentació saludable per que ens demostra que hi ha que mengar fruites i verdures per estar prim i saludable.
    fins dilluns mariners i capitana riallera!!!

    ResponElimina
  16. Hola mariners el projecte de agenda 21 m'agrada molt,tambe per que aprenem coses de la saludabilidat.

    Adeu fins demà Mariners i la Capitana!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai el meu nom MARIA BIBILONI PLANELLS.ADEU

      Elimina
  17. Hola Mariners, sóc na Júlia.
    A jo la sessió d´en Pep em va semblar molt divertida, i vàrem aprendre moltes coses mentre ens divertíem.
    Jo vaig aprendre a treballar d´una manera diferent en equip, i a sobre més divertida.
    M´ha agradat molt aquesta semana, que ha set la primera després de les vacances.

    ResponElimina
  18. Hola mariners i la capitana,la última sessio de en Pep m'agradat molt sobre tot per el treball de equip de pasar la pilota al altre got.MARIA BIBILONI PLANELLS

    ADEU MARINER I LA CAPITANA!!!FIN DEMÀ

    ResponElimina