divendres, 20 d’abril del 2018

DIVENDRES 20 D´ABRIL DE 2018

Com anam, Mariner@s?

Aquesta setmana hem fet totes aquestes coses!!

En primer lloc, seguim treballant en el projecte "Què menjam?".   Continuam amb la investigació sobre les nostres fantàstiques hamburgueses, i hem de dir que han perdut molt... sobretot de bona pinta.

PIQUEU AQUÍ per fer el SEGUIMENT de la INVESTIGACIÓ de les HAMBURGUESES!!!










La setmana passada les famílies van respondre un qüestionari sobre hàbits alimentaris a la família, i a partir de les seves respostes ens hem plantejat un REPTE MATEMÀTIC. Volem aprendre a representar a través d´un GRÀFIC CIRCULAR, quin percentatge de les famílies han donat la resposta més donada a la pregunta "Quines condicions ha de complir l´alimentació de la vostra família perquè sigui saludable?"

Ja sabem que, de 18 qüestionaris recollits, 10 famílies han respost "Menjar fruita i verdura".
També hem descobert que, fent una REGLA DE 3 podem saber que es tracta del 55% de les famílies.

Així que aquesta setmana hem après a aplicar la regla de 3 per extreure un percentatge i a dividir per 2 xifres, de dues maneres.  Ens queda molt poc per aconseguir el repte!!






També aquesta setmana hem escoltat la SEGONA XERRADA SOBRE ELS PERILLS DE LES TECNOLOGIES, i hem vist uns quants videos per prendre´n consciència.



El dimarts vam escoltar una altra xerrada de l´associació RANA sobre prevenció de riscs. Hem après moltes coses interessants, com aquestes:

-Hem de saber dir que NO quan una cosa no ens agrada.  Si no ens fan cas, podem fins i tot, cridar.
-Quan tenim un problema important, és millor explicar-lo a una persona adulta de confiança, en primer lloc de la nostra família. I en cas que no sigui possible, una persona de confiança de fora de la nostra família.
-Nosaltres manam del nostre propi cos. L´hem de respectar i fer-lo respectar.
-No és el mateix "xivar-se" que demanar ajuda.
-No fer cas a xantatges i amenaces. Demanar ajuda immediatament.





Avui divendres hem fet uns cartells per penjar a classe per tal que no s´ens oblidi aquestes coses tan importants!



Ahir dijous vam començar la tercera i última ronda de racons del curs.






També hem fet Amics Petits i Grans, una visita a les Taronges de 3r per veure les seves maquetes de l´escola (volen millorar el pati per ampliar opcions de joc) i als Pinxulinskis de 6éA per veure la seva exposició de maquetes sobre l´Origen d la Terra.












Ah!! I una altra cosa. La setmana que vé serà el dia del Llibre, i ens visitarà l´escriptora Agnès Vidal, i li hem preparat una petita entrevista.




També avui divendres hem escoltat n´Óscar fer la seva conferència sobre ELS ÉSSERS VIUS. Ens ha mostrat una presentació molt clara que ens ha ajudat a tenir molts clars els conceptes sobre éssers vius i éssers inerts i les seves diferències. També ha estat capaç d´explicar-ho molt bé. Felicitats per la feina!!

PER TORNAR A VEURE LA CONFERÈNCIA DE N´ÓSCAR, PIQUEU AQUÍ.

Recordeu-vos que, pel proper divendres heu de preparar un mapa mental amb goconqr a partir de la conferència de n´Óscar. Ànims!!





COSES A RECORDAR:

-Per divendres 27: mapa mental goconqr a partir de la conferència de n´Òscar.
-Per l´11 de juny: treball llibre lectura.
-Pel dilluns: publicar un comentari al bloc.


Aquest cap de setmana m´agradaria que publiquéssiu un comentari explicant com us ha anat amb el goconqr. Si l´heu sabut iniciar, si heu sabut fer el mapa mental, si l´heu pogut descarregar i guardar al pen,...   Així ens podem ajudar entre tots si algú ho necessita!!!

Bon cap de setmana, Mariner@s!!!







18 comentaris:

  1. Hola mariners la conferencia de en Òscar m'agradat molt.

    ADEU QUE PASEU UN BON CAP DE SETMANA.MARIA BIBILONI PLANELLS

    ResponElimina
  2. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    A jo la conferencia d'en Óscar sobre els ésses vius i els éssers inerts m'agradat molt perque tenia els conceptes i l'informació molt clars (no era com altres conferencies que tenien un "rollo" que t'ho explicaven i no ho entenies deien "Ho heu entes tot?" tots deiem que si quan no hi haviem entes ni una frase).
    Jo encara no he començat amb el goconqr pero quan començi posare un comentari sobre com m'ha anat.
    Ah!! Per cert aqui us deixo un tutorial de com fer mapes mentals amb goconqr per si algu te algun problema o no se enrecordava. Us deixo l'enllaç aqui abaix:

    https://youtu.be/-fHmt6Bcel0

    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  3. Hola mariners a mi m'ha anat bastant bé fer el mapa mental per goconqr i no he tingut cap problema, m'ha semblat molt xulo fer el mapa mental per goconqr sol que no he pogut descarregar-lo en el pen, però el vaig aconseguir imprimir. La conferència d'Óscar va estar molt xula. Bon cap de setmana mariners i capitana. Jordi.

    ResponElimina
  4. Hola mariners.
    A mi ma resultat mol fácil fer tot lo que mes me ha costat ha set descargar el esquema al ordinador.
    Adeu mariners.

    ResponElimina
  5. Bona tarda mariners i capitana, soc na Irene, esperc que quan arribi a classe m'expliqueu un poc que es el goconqr.
    Oscar, enhorabona per la teva conferencia.
    Adeu i fins dilluns.
    IRENE.

    ResponElimina
  6. A jo m'anat molt be tot el rato pero al descargar m'a sortit una cosa rara i he tardat un mun de rato

    ResponElimina
  7. Bona tarda Mariners.Soc en Jan. Per a jo això del GoConqr m'ha paregut molt fàcil pero... tinc que reconèixer que no podia posar imatges perquè no sabia com se posaven haha, i també m'ha paregut molt ràpid fer-lo el mapa mental. Bon cap de setmana, i el meu ordenador se me havia apagat sol i tenia un comentari de 15 lìnies si no s'hagués apagat ho sento
    molt. :'(

    ResponElimina
    Respostes
    1. si no s'hagués apagat ara mateix tendria un comentari de 15 lìnies, ho sento molt

      Elimina
  8. El goconqr es una aplicació molt divertida per fer els treballs. M'ha paregut molt facil de usar. No he pogut guardarlo al pen i també he tingut un problema amb els "nudos" que m'agradaria comentar a clase. Soc Xykon

    ResponElimina
  9. Hola soc en Roberto i par a jo el gocoqr es una aplicacio molt entretenguda per fer activitacs. La coferencia de nos oscar era molt xula perque tenia la imformacio molt clera molt entretenguda adeu marines bon cap de setmana

    ResponElimina
  10. Perfecte, Mariners!! En poder ens ho miram tot i intentam solucionar-ho!!
    Recordeu-vos que per poder descarregar el mapa mental l´heu de tenir en mode edició i heu de donar-li al botó "descargar PNG". Ànims!!!

    ResponElimina
  11. Hola Marines. Soc en Joan i a mi m'agradat molt el gocoqr, crec que és una aplicació molt interessant i m'ha anat molt bé, l'ordinador s'ha quedat penjat un rato, però al final he pogut fer-lo.
    La conferència d'en Oscar a estat molt interenssant.
    Fins dilluns mariners

    ResponElimina
  12. Hola soc en Pablo , a mí Ma funcionat el goconqr i m'agradat Molt i tambe i sapigut fero, lo únic que no hi sapigut guardar al pen , pero si hi pogut imprimiro. Fins dema mariners !!

    ResponElimina
  13. Hola Mariners!!
    A jo m´agradat molt la conferencia de n´Óscar per que ho a explicat molt bé.
    El GoConqr no ha set molt façil de fer, per que s´ha esborrat tres o qüare begades.
    Adeu Mariners!!
    Fins dilluns.

    SOC VIOLETA.

    ResponElimina
  14. Molt bé, Mariners!!! És la primera vegada i estam aprenent!!! En res us sortirà genial!!! Cris.

    ResponElimina
  15. Hola Mariners, sóc na Daniela Gómez. El goconqr m´ha anat molt bé. Ha estat més difícil del que pensava, però ja està fet. Adéu i fins dilluns, Mariners!!

    ResponElimina
  16. Bon dia, Mariners divertits!! Sóc na Daniela R. Jo encara no he pogut fer el mapa mental perquè no tinc internet, però el faré avui a la tarda a la biblio. Adéu i que passeu una molt bona setmana.

    ResponElimina
  17. Hola mariners a estat molt divertida el dia de la mar al Club nàutic de Sant Antoni CNSA esper que bus ageu passat molt bé. sóc Xykon

    ResponElimina