divendres, 27 d’abril del 2018

DIVENDRES 27 D´ABRIL DE 2018

Hola Mariner@s!!!

Com ha anat aquesta setmana?

Us deix el resumet de les activitats que hem fet.

El dilluns vam celebrar el DIA DEL LLIBRE visionant un parell de vídeos que inviten a la lectura, i llegint una biografia d´en Miguel de Cervantes.  A partir d´aquest text hem practicat COM ES FA UN RESUM, i hem après els passos per escriure bons resums. Recordeu que no cal posar detalls, sinò el més important, i que el text s´ha d´escriure sense mirar l´original.





En Pablo ens va dur de casa seva uns quants llibres antics, entre ells un volum de El Quijote. Vam aprofitar per llegir alguns fragments i ens vam adonar que la llengua castellana ha evolucionat molt en 400 anys, perquè ens costava molt d´entendre!!







El dimecres vam visitar una exposició de la llibreria "La Cultural", i hem escollit alguns llibres que ens agraden, per tenir-los en compte per la biblioteca d´aula.



La darrera activitat que hem fet sobre el dia del llibre ha estat la VISITA DE N´AGNÈS VIDAL, escriptora en llengua catalana, que ens ha explicat moltes coses sobre les seves obres. Ha estat molt interessant!!





Una altra activitat que hem fet ha estat continuar amb el REPTE MATEMÀTIC del PROJECTE "QUÈ MENJAM?". Aquesta setmana hem après a representar percentatges en un gràfic circular o sectorial (es pot dir de les dues maneres), utilitzant una regla de 3. Ho podem repassar a la carpeta d´estudi.



També, en referència al projecte, hem fet la darrera observació de les nostres meravelloses HAMBURGUESES. Hem anotat les observacions i, a partir d´elles, ens hem fet algunes preguntes que haurem d´investigar.


PER FER EL SEGUIMENT DEL MÈTODE CIENTÍFIC SOBRE LA INVESTIGACIÓ DE LES HAMBURGUESES, PIQUEU AQUÍ.




Ah!! I també hem après com analitzar les ETIQUETES DELS PRODUCTES ENVASATS!!  Tenim 2 fulls a la carpeta d´estudi (apartat de ciències) i els hem de consultar per fer unes activitats.  Mariner@s, recordeu-vos que aquestes activitats s´han de tenir fetes pel dilluns 7 de Maig!!  El dijous i divendres de la setmana que vé podrem dedicar alguna estona a resoldre dubtes o explicar el necessari sobre aquestes activitats, així que... no us les deixeu pel darrer dia!!



Una altra cosa que estam fent és avançar el JOC DE PREGUNTES SOBRE CANVI CLIMÀTIC per enviar a NICARAGUA. Avui divendres hem començat a passar a nét les preguntes del joc. És molt important fer lletra clara, distribuir correctament les preguntes i respostes al full i no fer faltes d´ortografia. 




I hem acabat els ESLÒGANS sobre riscos de les tecnologies i prevenció (TICO i RANA) per penjar a la paret de la nostra aula. Així no se´ns oblidaran!!


Per últim, aquesta setmana hem tengut 2 conferències. El dilluns na Maria F. ens va presentar la seva conferència sobre ANIMALES VERTEBRADOS (el dijous 3 hem de presentar un goconqr) i avui divendres en Kenay ens ha parlat de EL IMÁN Y LA BRÚJULA.

Com activitat sobre la conferència d´en Kenay podeu escollir entre:

-Una de les 7 activitats sobre conferències que tenim costum de fer.
-Investigar per què els planetes del Sistema Solar no es desplacen de la seva òrbita al voltant del Sol.

PER REVISAR LA CONFERÈNCIA D´EN KENAY, PIQUEU AQUÍ.












COSES A RECORDAR:

-Ens tornam a veure el dia 2: prepareu-vos pel dia a la mar!!
Els que anau al Congrés de Robòtica, recordeu-vos de dur les autoritzacions!!!

-Pel dijous 3 de Maig: entregar coconqr conferencia Maria F.

-Pel divendres 4 de Maig: entregar treball a partir de la conferencia d´en Kenay.
Congrés de Robòtica (només poden anar 7 alumnes).

-Pel dilluns 7 Maig: entregar anàlisi etiquetes de productes envasats.

-Pel dilluns 21 de Maig: entregar el treball sobre floridures i hamburgueses.

-Pel dia 11 de juny: entregar el treball del llibre de lectura.


Res més pel moment!!  Crec que hem fet moltes coses... com us en sentiu ?    Estressats ?    Tranquils?    Segurs?  ... M´agradaria que escriguéssiu un comentari (alerta amb les faltes, per favor!!) explicant les vostres impressions sobre la setmana i com us heu sentit.     Gràcies!!!

Bon cap de setmana llaaaaarg!!!  Ens veim dimecres 2 de maig preparats per gaudir del DIA A LA MAR!!!   Veniu preparat@s!!!


15 comentaris:

  1. Hola mariners soc na Maria Bibiloni i a jo m'agradat la conferencia de en Kenay.MARIA BIBILONI PLANELLS

    ADEU FINS DIMECRES

    ResponElimina
  2. Bona tarda Mariners! Soc na Daniela Roig.
    Jo aquesta setmana m'he sentit bastant be pero un poquet agobiada amb els deures.
    A mi m'ha impressionat molt com estaba l' hamburguesa casolana per la part inferior.
    Adéu i que passeu molt bon pont i cap de setmana.

    ResponElimina
  3. Hola a mi m'ha agradat com ha quedat la investigació de les hamburgueses i
    tenc moltes ganes de anar al dia de la mar.Toni

    ResponElimina
  4. Bona tarda Mariners! Yo també me agobiat un poc amb el deures com na Daniela. R pero tinc moltes ganes de anar al Congres de robotica!! i al dia de la mar. Fins el Dimecres penso que nos ho pasarrem moolt be al dia de la mar i prepareubos Mariners sera un dia molt wuay. Jan

    ResponElimina
  5. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    A jo la setmana m'ha paregut molt moguda i necessitava aquest pont per descansar.
    Jo em sento agobiat amb el tema dels deures perque a mes del full d'analisi d'etiquetes i el treball de les floridures, n'hi han alguns que tenen conferencia (per sort jo no) i els que van a reli tenen que fer un treball sobre una ONG, aixi que jo si que es veritat que em sento agobiat.
    Passeu un bon cap de setmana i bon pont, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  6. Hola Mariners
    Soc na Júlia i a jo m'ha agradat aquesta setmana I tinc moltes ganes d'anar al dia de la Mar.
    Jo vaig bé però crec que hi ha molt de deures però a part d'això no vaig molt bé I crec que aquest tercer trimestre serà molt interessant per tots.

    Adéu

    ResponElimina
  7. Hola mariners.
    Jo me e sentit be i tinc moltes ganes d'anar al congres de robotica.
    Adeu mariners.

    ResponElimina
  8. Hola mariners sóc jordi aquesta setmana m'he sentit tranquil i segur, aquesta setmana se m'ha passat molt ràpida i ha estat molt divertida i tinc moltes ganes d'anar a la setmana de la mar.buen cap de setmana i bon pont mariners Jordi.

    ResponElimina
  9. Hola mariners soc en Joan.
    Jo me sentit tranquil i molt feliç per que he fet coses amb impresores 3D per feina.
    Adeu mariners.
    JOAN

    ResponElimina
  10. Estoy muy nerviosa por el día de la mar.Soy Daniela . G.

    ResponElimina
  11. Bon dia mariners soc na sonica Jo aquesta setmana m'e sentit un poquet agobiada pero be. Fins el dijuns mariners

    ResponElimina
  12. Hola mariners quina llàstima que no aves pogut anar a la setmana de la mar, jo estava amb mal de coll i febra esper que us aveu past molt be. MARIA BIBILONI PLANELLS.
    ADEU

    ResponElimina
  13. Hola mariners,a jo m'agrada molt el treball de les hamburgueses i el ball de fi de curs.MARIA BIBILONI PLANELLS
    ADEU

    ResponElimina
  14. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    Tenc una pregunta: l'activitat de la conferencia d'en Kenay es pot fer en castella?
    Gracies per les vostres respostes, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  15. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina