divendres, 26 de gener del 2018

DIVENDRES, 26 GENER 2018

Hola Mariners!!

Continuam avançant en el treball de la meta 3!!

Aquesta semana hem après noves coses sobre FRACCIONS:

-Tipus de fraccions: pròpies  (menors que la unitat) i impròpies (majors o  iguals a la unitat).

-Operacions amb fraccions: suma i resta de fraccions amb el mateix denominador, multiplicació i divisió de fraccions.

-Fracció d´un nombre.

És convenient que repasseu una mica aquests continguts a la carpeta d´estudi, i que feu algunes pràctiques si teniu temps!!



I hem repassat com es calculen les mides d´un lloc a la realitat a partir de les mides d´un plànol.



De LLENGUA, hem treballat la concordança en una oració i les oracions amb subjecte elidit (aquelles que tenen subjecte, però no apareix escrit a l´oració). També hem fet alguna pràctica d´anàlisi d´oracions amb subjecte elidit.


Pel que fa al projecte AGENDA 21, aquesta setmana hem vist en què consisteixen els treballs de documentació que farem a partir de la sortida del divendres passat, i hem organitzat el treball cooperatiu dels grups.   Cal tenir en compte que en aquest cas els grups són bastant nombrosos, i que el repte de treballar coordinadament serà més complicat!!   Però estic segura de què será molt enriquidor i n´aprendrem molt!!




També hem tengut sessió d´AMICS GRANS I PETITS, amb els nostres companys de primer. Aquesta activitat ens agrada molt i sempre l´esperam amb ganes!





A FILOSOFIA hem fet una teranyina amb na Reme, i hem explicat coses que no ens agraden.




A clase, també hem fet un CERCLE per parlar dels següents temes:

-Les classes d´anglès: aprofitant que estava present na Cris d´anglès, hem explicat què ens semblen les seves classes, i hem proposat alguns aspectes a millorar.

-El projecte Agenda 21: per què el feim i quina feina ens suposarà a clase. També hem parlat de la feina que haurem de fer per el Fons Pitiús.

-Les activitats, deures, continguts que estudiam, etc. amb la tutora.

-Coses que podríem millorar com a grup: hem acordat que és molt important millorar el tracte i la manera de parlar als nostres companys, més amable i respectuós.



Avui divendres hem escoltat la CONFERÈNCIA de na ZOÉ sobre RELLEU I HIDROGRAFIA DEL MÓN.

AQUÍ TENIU LA PRESENTACIÓ PER CONSULTAR:  PIQUEU AQUÍ!!

Aquesta setmana us propòs a tots fer la següent activitat:

a) Un ESQUEMA que contengui la següent informació:

1.- Nom dels continents i oceans del món.
2.- Nom de 5 serralades i 5 rius importants de cada continent.

b) Buscar la definició i saber explicar amb les vostres paraules els següents conceptes: "litosfera", "hidrosfera", "relleu" i "hidrografía".

Ah!! I no cal que feu cap activitat més sobre la conferencia!!






Per acabar, publiqueu un comentari explicant què opineu sobre els treballs de Agenda 21.  Podeu opinar sobre tots o alguns dels següents aspectes:

-Organització dels grups.
-Dificultat del treball.
-Duració del treball.
-Per a què ens servirà fer aquests treballs (què podem aprendre).
-Amb quins altres temes podem relacionar els treballs.

Moltes gràcies!!


Bon cap de setmana, Mariners!!!




32 comentaris:

  1. Bona tarda Mariners i Capitana Riallera!! Sóc na Daniela Roig.

    A mi el treball em sembla llarg, però bastant fàcil.
    Jo crec que aquest treball ens servirà per conèixer moltes coses sobre el camp aquí a Eivissa com: Que es cultiva i com, quins tipus de terres hi ha, ...
    Crec que aquest projecte es podria relacionar amb: La cuina i el canvi climàtic.
    Adéu i molt bon cap de setmana Mariners i Capitana.

    ResponElimina
  2. Hola soc en Roberto i a jo em pareix facil Ajenda 21.






    EL treball ems ajudara a aprendre moltes coses del camp .

    ResponElimina
  3. I tambe es un poc llar AGENDA 21 ROBERTO

    ResponElimina
  4. Mariners, estic pujant la presentació de na Zoé, però costa bastant. Quan estigui pujada, us la posaré al bloc!!! Cris.

    ResponElimina
  5. Amores, la presentación de na Zoé no es pot pujar al bloc!! Em dóna "error"...

    ResponElimina
  6. Bon cap de setmana mariners!!
    A mi en pareix que el projecte de l'agenda 21 és fàcil però molt llarga i també sen's ajuntará amb el fons pitiús i serà un lio patatero però si ens organitzam ens pot sortir més bé i que no hi hagi lio.
    Bon cap de setmana mariners.
    Toni

    ResponElimina
  7. Bona tarda Mariners!! Sóc en Víctor!!
    A jo em pareix que els grups estan bastant equilibrats però sí que és veritat que en alguns grups hi ha algunes persones (no vaig a dir noms) que només es dediquen a parlar amb altres companys i que quan em de decidir qualsevol cosa tan sols es limiten a dir "Si si a jo això em pareix bé" i ni tan sols ho llegeixen.
    Jo crec que el temps que tenim per fer-ho és un poc just pel tema d'aprendre receptes de cuina, buscar informació pels murals,...
    Jo crec que podríem aprendre un munt de coses sobre el camp i també sobre receptes de cuina que segurament en servien molt pel dia de demà.
    Jo crec que podríem relacionar el programa d'Agenda 21 amb la cuina, la ramaderia (perquè si els animals com vaques, ovelles,... no facin les seves necessitats no hi hauria abonament per les plantes) i amb el canvi climàtic.

    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  8. Bona tarda mariners i capitana, soc na Irene, jo crec que el meu grup esta bastant bé, pero hi ha alguns que a vegades no opinent o nomes diuen "si em pareix bé o no ". Crec que el treball no es molt díficil, pero en algunes feines que tenim que fer el meu grup pot ser una mica mes llarga que les demes. Amb el treball podem aprendre moltes coses ( que es cultiva, quins productes es comercialitza, coses sobre la pebrera italiana,...). Crec que aquest treball es pot relacionar amb el canvi climatic.
    Adeu i fins dilluns.
    Que paseu un bon cap de setmana.
    Irene

    ResponElimina
  9. Hola,, sóc na Maria B i jo créc que el treball de agenda 21 era fàcil i difícil,la exscursió que vàrem fer va tenir bona informació , però la informació de el camp ,el que ho explicaba no ho tenia ben preparat, en camvi la cooperativa si ho tenia ben preparat. El treball del mural nos sortira molt bè,el meu grup esta bè es a dir el grup 5 treballam la química i crec que es una mica fàcil i una mica difícil però els altres grups també tenen treballs interesants que no son tan fàcils i difícils.MARIA BIBILONI PLANELLS

    ResponElimina
  10. Hola!
    Sóc na Maria B, quin dia hem de dur els planters que en vàres donar?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria!!! Podeu plantar algunes llavors, i a clase anirem parlant de com van creixent i com les esteu cuidant. Decidirem junts un dia per dur els planters a clase, d´acord?

      Elimina
  11. Hola mariners sóc Jordi jo crec que els treballs d'agenda 21 són bastant llargs i una mica difícils però ho aconseguirem fer, penso que ens ensenyés a aprendre com es cultiven els pebrots italians,. Jordi bon cap de setmana mariners fins dilluns.

    ResponElimina
  12. Yo pienso que los trabajos de agenda 21 son muy divertidos y difíciles pero también educativo.
    Soy DANIELA. G.

    ResponElimina
  13. Bon dia Marineres i capitana riallera.
    Soc na Violeta.
    Jo crec que la ajenda 21 es molt facil si tots els membres del grup participem i si mus repartim els treballs a cada persona i ho feim tots jo crec que fariem un molt bo treball i no ha acabariem el ultim dia.
    Jo crec que a la caperativa ho tenian mas pensat i mas ben fet , pero al camp crac que no ho tenia tan preparat.
    Bnon cap de setmana Mariners i capitana riallera.

    ResponElimina
  14. cris no has posat el enllaç de piqueu aqui de la conferencia de na Zoe

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jan!! Al llarg del cap de setmana he intentat pujar la presentació al bloc però no es pot... Recorda que també a classe vàrem tenir problemes amb aquesta presentación!!
      Podeu cercar la información que necessiteu per fer les activitats a internet, directament.
      Si tens algun problema més, ho resolem a clase!!

      Elimina
  15. hola mariners soc Yoel.
    Per a mi crec que el meu grup se esta organitzan molt be jo crec que esta mes o menys difícil que esta un poquet difícil i la duracio del treball esta be. Jo crec que amb aquest treball podem apres com cultivar i ja en apres que es una cooperativa.
    Si no fos per la agenda 21 no hauria apres que es una cooperativa. Per no se amb que treball se pot relacionar. (: -,- -.- "·" adeu mariners.

    ResponElimina
  16. Bona tarda soc Rodrigo. Jo penso que el temps de trebraill del projecte esta mol
    just. Tanbe crec que els grups están una mica desequilibrat.que passeu un bon cap semana.

    ResponElimina
  17. L'esquema hi ha que fer-lo amb ''America'' o ''America nord'' i ''America sud''

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les muntanyes i rius que us deman poden ser d´Amèrica del Nord o del Sud, indistintament. Es tracta del mateix continent!!

      Elimina
  18. Hola mariners per a mi el prpjecte de ajenda 21 pareix divertit tincmoltes ganes de cuinar la visit a la finca i a la coperativa m´e va agrada els murals hi ha algunes parts una mica dificils pero jo crec que ho aconseguirem adeu mariners i fins dilluns de zoe....

    ResponElimina
  19. HOLA MARINERS I CAPITANA. A jo em pareix que el treball cooperatiu no va molt be perque no ens decidim molt pero de lo altre del treball cooperatiu anam bastant be, yo crec que amb aquest treball aprendrem moltes coses del camp, yo pens que aquest treball es pot comparar amb la cuina i elS ecosistemes (aunque molt poc es pot comparar lo de agenda 21 amb els ecosistemes, pero es pot comparar), a jo em pareix que aquest treball es llarg pero no molt complicat. FINS DEMÀ MARINERS SOC NA LAURA.

    ResponElimina
  20. A jo agenda 21 em pareix un treball molt divertit per fer els alumnes de 5è.

    Els grups que hem fet per fer els treballs estan ben fets m'agrada anar amb les persones que m'ha tocat.

    El treball no és molt complicat, només un poc però ens donen un munt de temps per fer-lo.

    Aquest treball servirà per aprendre coses noves sobre el camp que no sabíem i que haguérem d'aprendre.

    Ho podem relacionar amb l'àrea de la finca i reduir a escala.

    Adéu mariners.

    ResponElimina
  21. Hola mariners soc na sónica a jo la agenda 21 em pareix facil pero llarga crec que podem aprendre molt del camp
    Adeu mariners .

    ResponElimina
  22. Hola mariners soc en JOAN a mi la agenda21 em pareix molt facil per que al pas que anem esta bastant bé.
    Fins dilluns mariners

    ResponElimina
  23. Hola mariners per ami els grups man agradat molt per que soc molt compatible amb en Yoel,Pablo Daniela R., MARTINA I maria F.

    Em pareix molt facil perque al pas que anem esta bastant be.

    La duracio em pareix bastant poc temps de feina

    fins dillluns mariners soc JOAN

    ResponElimina
  24. Hola Cris! Sóc na Daniela Roig.
    Podries posar al blog els punts del treball de Juli Verne?
    Gràcies.

    ResponElimina