divendres, 24 de novembre del 2017

DIVENDRES 24 DE NOVEMBRE DE 2017

Hola Mariners!!

Ens apropam al mes de Desembre, i tenim a les portes el Nadal, les celebracions, i també les darreres proves, l´entrega de la maqueta de la Setmana de la Mar i el final de la meta 2. Són moltes coses i no es podem adormir!! Tocarà fer un "sprint final" i treballar de valent. Segur que podrem amb tot!!


Aquesta setmana hem fet les següents activitats:

1.- TREBALL DE MATES: Hem acabat d´estudiar els angles. Aquesta setmana hem après a dibuixar angles d´una mida determinada, amb el transportador i el regle, i hem après què són, com es calculen i com es dibuixen els angles còncaus, complementaris i suplementaris.

També hem avançat en el càlcul de volums de prismes rectangulars. Ja sabem com es calcula el volum i la relació que existeix entre la capacitat (expressada en litres, ml, cl,...) i el volum d´un prisma rectangular (expressat en cm3, dm3,...). Ens hem adonat que 1litre equival a 1 dm3 aproximadament.



2.- TREBALL DE LLENGUA: Aquesta setmana hem practicat la separació de paràgrafs de textos i hem après les regles d´accentuació. De moment ens liam una mica, però les aprendrem a base de pràctica.






3.- LA MAQUETA DEL VIROT: Ja tenim fetes les ales i el cos, i hem fet el collage amb textos sobre el virot que servirá per representar el cel. També hem triat el nom de la mascota ("Viret") i hem fet les activitats 3 i 4 del quadernet del virot.










4.- CONFERÈNCIA D´EN TONI SOBRE CHERNOBYL: UN EXEMPLE DE LA INFLUÈNCIA DE LES PERSONES EN EL MEDI: A poc a poc estem aprenent a agafar apunts mentre escoltam una conferència. La veritat és que se´ns dóna bastant bé!





5.- ALTRES ACTIVITATS: AMICS PETITS I GRANS, RACONS,...  Aquesta setmana hem fet la segona trobada amb els Amics Petits i la quarta sessió de racons.




6.- INFORMACIÓ PER LA FAMÍLIA:Hem estat llegint i comentant els fulls per les famílies sobre: "Creació d´un compte de Gmail" i "tècniques d´estudi". Aquest fulls són per ajudar i donar idees sobre com estudiar millor. Famílies, recordeu que heu d´anar obrint un compte de Gmail pels infants, per poder aprendre coses noves utilitzant les noves tecnologies.


COSES A RECORDAR:

-El dia 4 de desembre tenim l´entrega del treball del llibre de lectura (part teórica i pràctica).
-El dilluns hem d´entregar l´activitat sobre la conferència d´en Toni, l´activitat d´angles complementaris i suplementaris i el full d´accentuació de paraules.
-El dimecres 29 tenim prova de matemàtiques (mesura d´angles) i prova d´anglès.
-El dimarts farem el treball de valors "La bicicleta verde".
-El divendres 1 desembre tenim la prova de textos, paraules agudes, planes i esdrúixoles i regles d´accentuació.

Són moltes coses, però tot ho farem!! És qüestió d´organitzar-se bé!!

Per acabar, publiqueu un comentari explicant si teniu algún dubte sobre les coses que hem après aquesta setmana. Bon cap de setmana, Mariners!!

29 comentaris:

  1. Hola soy Roberto y jo he entendido todo adios mariners asta el lunes

    ResponElimina
  2. Bona tarda Mariners!!! Sóc na Daniela Roig.
    Jo avui ja he resolt el dubte que tenia per a la prova d'angles.
    Adéu i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. Hola mariners!!!!!
    Jo no tinc cap dubte ho he entès tot, aquesta setmana jo crec qu hem après molt però ho he entès tot

    ResponElimina

  4. Hola mariners sóc Jordi:
    Aquesta setmana he entès tot ben però dibuixar angles complementaris i suplementaris em costa una mica però l'es fer bé. Jordi bon cap de setmana.

    ResponElimina
  5. Bona tarda, soc na Irene,aqusta setmana ha set molt entretenguda, hem fet moltes coses(complementaris i suplementaris, accentuar paraules, dibuixar un angle, calcular el volum,...) El que crec que encara tenc que estudiar i practicar un poc mes es quan s'accentuen les paraules.
    Adeu i fins dilluns.
    Bon cap de setmana mariners i capitana riallera.
    Molts de petons i abraçades de na Irene.

    ResponElimina
  6. Hola mariners, soc en Joan.
    Aquesta setmana m´agradat per que ja hem acavat de fer el joc electronic dels racons.
    Jo no tinc cap dubte pero si ha estat un poc dificil les regles d'accentuació.
    fins dilluns mariners.

    ResponElimina
  7. Bon dia Mariners!!!!
    Jo crec que no tinc ningun dubte l'unic es que hi ha moltes proves la setmana que ve.

    ResponElimina
  8. Bona tarda soc en Victor i a jo el que mes em costa son les regles d'accentuacio perque tenen molta informacio i es dificil de memoritzar. Tambe em costa un poc l'escala de volum pero crec que quan sigui el dia de la prova tots tindrem els aprenentatges a la nostra ment com si tinguessim la carpeta d'estudi davant dels nassos.
    Passeu un bon cap de setmana, Mariners!!
    VICTOR

    ResponElimina
  9. Bon dia, a mi personalment em costa una mica fer angles complementaris i suplementaris però en aquesta setmana hem après molt amb tu Cris i en Albert. Bon cap de setmana mariners;)

    ResponElimina
  10. a mi em costa els angles suplementaris i complementaris pero per lo de mes jo crec que baix be adeu mariners

    ResponElimina
  11. Yo pienso que tenemos muchos exámenes.
    Yo creo que lo de los àngulos si le pillas el truco es bastante fácil y aparte lo que esta muy guay es lo de acentuar palabra a mi me gusta un montón.
    Soy DANIELA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Daniela tenemos muchos exsamenes pero estamos en 5e MARTINA

      Elimina
  12. Hola Mariners!! No us preocupeu per les regles d´accentuació! Sóc conscient de què són una mica lio i que s´aprenen amb la pràctica. No us ho posaré difícil a la prova, però practiqueu una mica!!

    Ah! I si heu estat atents a clase i heu fet les activitats de pràctica tampoc tendreu problemas a la prova d´angles! L´important és ser constant en el dia a dia. Tots estem avançant molt i anem cap a endavant!!

    ResponElimina
  13. Hola!!
    Jo penso que estem be de deures nomes que sens acumula els examenes d'examens .MARTINA

    ResponElimina
  14. Hola Mariners!!
    Jo crec que si estudiam un poc i un poc cada dia, els examens seran molt facils cuan sigui el dia.
    Crec que estam be amb els deures, perque estam a 5º.
    Saluts de na Violeta i fins Dilluns Mariners!!

    ResponElimina
  15. Hola Mariners,Cris lo de un questionari de preguntes son fer preguntes que es poden respondre, ¿¿pero tinc que posar la resposta??.Gracies cris

    ResponElimina
  16. Hola mariners!!!
    Aquesta setmana ha set molt entretenguda i moltes coses noves per apendre pero poc a poc ho apendre.
    Bon cap de setmana a tots.
    Oscar

    ResponElimina
  17. hola soc na Lorena i vus volia dar les gracies a tots els que me han ajudat tot el temps que he dut la escayola i el cabestrillo moltes gracies a tots i totes espero de que poguem acabar rapid la maqueta de el virot estic segurisima de que quedara molt polida bon caaaaaaaaaaaaaap de setmana

    ResponElimina
  18. Hola, Cris una coseta lo de la conferència d'en Toni on esta es que no la trobo

    ResponElimina
  19. Hola a yo hem costa posar els acents. Kenay��

    ResponElimina
    Respostes
    1. És normal, Kenay!! Acabam d´aprendre les regles i això s´aprén practicant!! Ara al principi sempre costa. A poc a poc!!

      Elimina
  20. Hola mariners soc na sónica jo no he dudat de res ,dudaba de les regles de accentuacio pero ja lo e entes fins dijuns mariners

    ResponElimina
  21. Hola mariners soc na sónica jo crec que no he tingut problemes per entendre tot lo que em apres
    Fins dijuns mariners

    ResponElimina
  22. Estem tots en el bon camí, Mariners!! Estic molt orgullosa de vosaltres.

    ResponElimina
  23. Hola soc en Pablo, de moment ho entenc tot más o menos, pero es accents em costa bastant, pero m'esforçare.. Fins dema Mariners!!

    ResponElimina